Home Blog

ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΟΥ ΝΤΡΑΜΕΡ ΤΩΝ DEF LEPPARD ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΜΑΘΗΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ

Στις 31 Δεκεμβρίου 1984, ο 21χρονος ντράμερ του συγκροτήματος, Ρικ Άλεν, κατευθυνόμενος προς το σπίτι της οικογένειας του στο Σέφιλντ για το πάρτι της Παραμονής της Πρωτοχρονιάς, ενεπλάκει σε αυτοκινητιστικό ατύχημα.

Οδηγούσε το Chevrolet Corvette του όταν τον προσπέρασε προκλητικά ένα Alfa Romeo. Πάνω στα νεύρα του να προσπεράσει το Alfa Romeo δεν πρόσεξε ότι πλησίαζε σε στροφή, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, το οποίο πέρασε από ένα πέτρινο τοίχο και κατέληξε σε ένα χωράφι.

Το αυτοκίνητο κατέληξε αναποδογυρισμένο, ο ίδιος εκσφενδονίστηκε εκτός του οχήματος, ενώ η φιλενάδα του Miriam Barendsen παρέμεινε ασφαλής στη θέση της. Από το ατύχημα ο Άλεν έχασε ακαριαία το αριστερό του χέρι. Η Miriam δεν τραυματίστηκε και βρήκε τον Άλεν στο χωράφι. Τους βοήθησαν δύο περαστικοί και ο Άλεν οδηγήθηκε στο νοσοκομείο. Οι γιατροί επανατοποθέτησαν το χέρι του Άλεν αλλά αναγκαστικά το αφαίρεσαν λόγω μόλυνσης. Βγήκε από το νοσοκομείο μετά από τρεισήμισι εβδομάδες.

Ο Άλεν βρισκόταν σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση, αφού πίστευε ότι δεν θα μπορούσε να ξαναπαίξει με το συγκρότημα. Το ίδιο πίστευαν και οι υπόλοιποι αλλά τον στήριζαν ψυχολογικά και δεν ήθελαν να τον διώξουν από τη μπάντα στη χειρότερη στιγμή της ζωής του.

Μαζί με τον Joe Elliott συνάντησαν ειδικούς και άρχιζαν να σχεδιάζουν ένα μοντέλο ντραμς προσαρμοσμένο στις ανάγκες του. Ο πρώην ντράμερ των Status Quo, Jeff Rich, που τον βοήθησαν πολύ κατά την ανάρρωσή του, σχεδίασαν μαζί ένα ηλεκτρονικό μοντέλο ντράμς, που θα μπορούσε να παίζει καποιος με το ένα χέρι.

Η κατασκευάστρια εταιρία ηλεκτρονικών ντράμς Simmons, δημιούργησε ένα μοντέλο με τις προδιαγραφές τους. Ο Άλεν έκανε την πρώτη του μετά το ατύχημα εμφάνιση το 1986 στο φεστιβάλ Monsters of Rock στο Κάστρο του Ντόνιγκτον, ενώ το 1987 οι Def Leppard κυκλοφόρησαν το άλμπουμ Hysteria, που είναι και το πιο επιτυχημένο του συγκροτήματος μέχρι σήμερα, πουλώντας 20 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.

Η επιμονή του Άλλεν βοήθησε πολλούς ανθρώπους να μην χάνουν το νόημα τους για τη ζωή έπειτα από κάποιο σοβαρό ατύχημα. Ο ίδιος μέχρι σήμερα παρεβρίσκεται σε διάφορες εκδηλώσεις βοηθώντας ανθρώπους να επανακτίσουν το νόημα τους για τη ζωή όπως επίσης να μην παύουν να κυνηγούνα το όνειρο τους.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ

Η μουσική έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί μνήμες σε βάθος μέσα στον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Η ανάμνηση όμως, και ειδικά η συνυφασμένη με μια μελωδία ή με ένα τραγούδι, είναι κάτι πέρα από την επιστήμη, είναι κάτι πολύ ζεστό και πέρα ως πέρα ανθρώπινο. Όπως το πρώτο κλάμα ενός μωρού, το πρώτο φιλί, μια μεγάλη επιτυχία ή μια μεγάλη πίκρα στη ζωή ενός ανθρώπου.

Θα μπορούσαμε άραγε να φανταστούμε μια ημέρα στην καθημερινότητά μας χωρίς έστω και τον τυχαίο ήχο ενός τραγουδιού, χωρίς έστω και τις φευγαλέες νότες από το ράδιο στο αυτοκίνητο ή από την τηλεόραση; Πώς θα ήταν άραγε οι σχέσεις των ανθρώπων εάν δεν υπήρχε ένα τραγούδι να τις εκφράσει, τον έρωτα για παράδειγμα, ή την απογοήτευση;

Η μουσική λοιπόν είναι μια γλώσσα, ένας σημαντικός τρόπος έκφρασης των ανθρωπίνων σκέψεων και συναισθημάτων. Μια γλώσσα τόσο πλούσια ώστε να καλύπτει όλο το φάσμα αυτών των σκέψεων και συναισθημάτων. Είναι μια γλώσσα για όλους τους ανθρώπους.

Η λαϊκή μουσική, η κλασσική μουσική, η σύγχρονη rock μουσική και η παραδοσιακή μουσική είναι μόνο λίγα από τα είδη που ακόμα και σήμερα, σε πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις μας θυμίζουν γεγονότα, κομμάτια από την ζωή μας και μας γεμίζουν με αναμνήσεις που έχουμε ζήσει στο παρελθόν.

Αν σκεφτείτε λίγο πίσω, θα συνειδητοποιήσετε το πόσο η μουσική έχει επηρεάσει τη ζωή σας χωρίς να το έχετε καταλάβει ενδεχομένως. Είναι μήπως τα τραγούδια που σας τραγουδούσε ένας δικός σας άνθρωπος όταν μετρούσατε μόνο μερικά χρόνια στον κόσμο; Είναι η ροκ που στιγμάτισε τις εφηβικές σας στιγμές με την παρέα σας; Είναι, ίσως, ένα άκουσμα από παλιότερη δεκαετία που αρχίσατε να εκτιμάτε όταν μεγαλώσατε λίγο παραπάνω; Ο κάθε ένας από μας βιώνει και χρησιμοποιεί τη μουσική διαφορετικά. 

Στη ρητορική της μουσικής, τη μερίδα του λέοντος έχει ο έρωτας και η αγάπη. Πόσοι άραγε δεν αισθάνθηκαν την καρδιά τους να χτυπά στο άκουσμα της Whitney να τραγουδά το «I will always love you» το 1992, ή πόσο αξέχαστος θα μας είχε μείνει ο έρωτας του Λεονάρντο Ντι Κάπριο με την Κέιτ Γουίνσλετ στον «Τιτανικό» με το «My heart will go on» από τη βελούδινη φωνή της Σελίν Ντιόν; Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου με το «Chariots of Fire» μετέτρεψε μια όμορφη ταινία σε επική παραγωγή επιπέδου όσκαρς. Ο κινηματογράφος έχει τη δύναμη να αποτυπώνει στο μυαλό του κοινού τραγούδια και μελωδίες.

Πέρα όμως και από τα κινηματογραφικά τραγούδια, σε στιγμές προσωπικές τραγούδια όπως τα Love me tender (Έλβις Πρίσλευ), Yesterday (Μπητλς) και Careless Whispers (Γουάμ) είναι τραγούδια-αναμνήσεις στιγμών αγάπης.

Ο Σινάτρα έλεγε προς το τέλος της ζωής του ότι το «My Way» ήταν το τραγούδι εκείνο που τον αντιπροσώπευε πιο πολύ και σίγουρα είναι αυτό με το οποίο τον έχουμε χαραγμένο στις μνήμες μας. Αλλά και όλοι οι άνθρωποι ανά τον κόσμο, όταν τους μιλούν για την Ελλάδα, το πρώτο πράγμα που φέρνουν στην μνήμη τους δεν είναι άλλο από το «συρτάκι» του Ζορμπά (Μίκης Θεοδωράκης).

Η Μουσική είναι συνδεδεμένη με την εικόνα, με τη δυνατότητα να της δίνει ταυτότητα, Η Μουσική είναι αυτή που μια απλή εικόνα μπορεί να την μετατρέψει σε ανάμνηση και εμπειρία. Ένα σύνολο διαστάσεων ήχου και χρωμάτων που συνυπάρχοντας δημιουργούν μνήμη, ιστορία και παρελθόν. Στοιχεία απαραίτητα για να δει κάποιος το μέλλον.

Η μουσική είναι ο εαυτός μας, γι’ αυτό μας αρέσει, γι’ αυτό την αγαπάμε τόσο πολύ. Ο ρυθμός είναι το καρδιοχτύπι μας, οι μελωδίες οι σκέψεις μας και τα σκαμπανεβάσματά τους τα συναισθήματά μας.

Ένας μουσικός είπε κάποτε πως, όταν παίζει μουσική, ζει ταυτόχρονα το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του.

ΚΟΛΛΑΕΙ ΤΟ ΓΥΑΛΙ ΟΤΑΝ ΡΑΓΙΣΕΙ; ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΩΤΗΜΑ

Οι ανθρώπινες σχέσεις είτε αυτό είναι φίλος είτε ο αγαπημένος σας, σίγουρα θα δοκιμαστούν κάποια στιγμή, και πιθανόν να ραγίσουν αλλά οι πιθανότητες να μείνει ζωντανό είναι πολύ μεγάλες. Εξάλλου, όλα είναι μέσα στη ζωή.

Για να κολλήσετε τα σπασμένα μίας σχέσης, ξεκινήστε πρώτα από τον εαυτό σας

Το να αλλάξετε έναν άλλο άνθρωπο είναι δύσκολο, αφού δεν έχετε κάποιον έλεγχο πάνω τους. Έχετε όμως τον έλεγχο των δικών σας σκέψεων και πράξεων, οπότε μήπως αυτή είναι η κατάλληλη αφετηρία; Η αλλαγή του εαυτού σας προς το καλύτερο στο πλαίσιο των σημαντικότερων σχέσεων που έχετε, μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να έρθουν πιο κοντά σε εσάς.

Αυτό που έχετε να κάνετε είναι να εντοπίσετε τα λάθη σας, να αναγνωρίσετε τις δυνάμεις σας, να αναλάβετε όλη την ευθύνη για όσες φορές απογοητεύσατε τους δικούς σας και να καταβάλετε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προσπάθεια. Για να κάνετε και πάλι το δέσιμό σας ισχυρό, η προσπάθεια θα πρέπει να γίνει και από τις δύο πλευρές. Όταν και εσείς και το άτομο που σας ενδιαφέρει καταφέρετε να αναλάβετε ίσες ευθύνες και να έχετε ισάξιους ρόλους στη σχέση σας, τότε θα έρθετε πιο κοντά και θα χτίσετε ισχυρά θεμέλια για μία μακροχρόνια σχέση. Από την άλλη, αν συνεχίσετε να παίζετε παιχνίδια χειραγώγησης και εξουσίας, όπου ο ένας είναι ο καλός και ο άλλος ο κακός της σχέσης, τότε για ακόμη μία φορά η σχέση σας θα πάρει την κάτω βόλτα. Κάντε ένα βήμα πίσω λοιπόν και βάλτε για ένα διάστημα τη σχέση σας σε σειρά προτεραιότητας.

Εντοπίστε αυτά που δεν λειτουργούν σωστά στη σχέση σας

Ειδικά σε μία ερωτική σχέση, όταν τα πράγματα αρχίζουν και δυσκολεύουν, η πρώτη αυθόρμητη αντίδρασή σας είναι να κάνετε ότι περνάει από το χέρι σας για να μείνει κοντά σας ο σύντροφός σας. Ενώ αυτό είναι απολύτως φυσικό και λογικό, το σίγουρο είναι πως δεν θα διορθώσει τα προβλήματά σας, πολύ περισσότερο όταν αυτά είναι σοβαρά. Αν και οι δυο σας επιθυμείτε να μείνετε μαζί, πρέπει να γνωρίζετε πως χρειάζεται σκληρή δουλειά για να διορθώσετε όλα αυτά που σας έκαναν να φτάσετε στο χείλος του γκρεμού.

Ο στόχος σας είναι να προχωρήσετε μαζί, αλλά με έναν νέο τρόπο, δεδομένου πως ο παλιός αποδείχθηκε αδύναμος. Δουλέψτε μαζί για να θεραπεύσετε τις πληγές της σχέσης σας αλλιώς θα πρέπει να γκρεμίσετε τα πάντα και να τα χτίσετε και πάλι από την αρχή. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το πετύχετε και κάθε ένας από αυτούς είναι το ίδιο σημαντικός: αφοσίωση, εμπιστοσύνη, επικοινωνία, κατανόηση και σκληρή δουλειά.

Επομένως ναι μπορεί να κολλήσει…

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΕΛΙΚΑ Η 4ΗΜΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ;

To μοντέλο εργασίας τεσσάρων αντί πέντε ημερών φαντάζει για πολλούς όνειρο. Η συζήτηση είναι παλιά και η Ισπανία είναι η πρώτη χώρα που θα το δοκιμάσει πιλοτικά.

Ακούγεται ουτοπικό αλλά σίγουρα είναι ελκυστικό, τέσσερις ημέρες εργασία, τρεις ημέρες ελεύθερος χρόνος. Πίσω από την ιδέα μιας εβδομάδας εργασίας τεσσάρων ημερών στην Ισπανία βρίσκεται ο Ινίγο Ερεχόν, επικεφαλής του μικρού αριστερού κόμματος Más País. Ο ίδιος κάνει εκστρατεία εδώ και καιρό προωθώντας την ιδέα του. Η Ισπανία είναι μια από τις χώρες της Ευρώπης, όπου οι άνθρωποι εργάζονται τις περισσότερες ώρες. Η χώρα ωστόσο δεν είναι ιδιαίτερα παραγωγική.

Ο Ερεγόν παρουσίασε την πρότασή του στην ισπανική κυβέρνηση συνεργασίας των Σοσιαλιστών με το αριστερό κόμμα Podemos και βρήκε αρκετή ανταπόκριση. Το εργασιακό αυτό μοντέλο αναμένεται έτσι να δοκιμαστεί πιλοτικά στην πράξη από το φθινόπωρο.

Περίπου 6.000 εργαζόμενοι σε 200 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θα εργάζονται μια ημέρα την εβδομάδα λιγότερο για τουλάχιστον έναν χρόνο αλλά με πλήρη μισθό.

Η ιδέα που κρύβεται πίσω από αυτό το σχέδιο έχει και μία άλλη σκοπιμότητα, τη δημιουργία νέων θέσεων πλήρους απασχόλησης, που θα προκύψουν από την ελάφρυνση του εβδομαδιαίου χρονοδιαγράμματος των εργαζομένων που ήδη απασχολούνται. Το ισπανικό κράτος μάλιστα αναμένεται να στηρίξει αντίστοιχες εταιρείες με 50 εκατομμύρια ευρώ.

Από μόνος του ο ισπανικός προϋπολογισμός δεν αρκεί για να καλύψει τη χρηματοδότηση ενός τέτοιου πειράματος. Τα κεφάλαια θα μπορούσαν να προκύψουν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης που έχει συσταθεί για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας.

Ο καθηγητής Οικονομικών Χουάν Τόρες από το Πανεπιστήμιο της Σεβίλλης βλέπει πάντως το όλο εγχείρημα μόνο θετικά: «Πράγματι, επενδύουμε χρήματα σε ένα πείραμα που δεν ξέρουμε καν αν θα αποδώσει. Αλλά το κόστος είναι διαχείρισμο και δεν ανταγωνίζεται άλλα κόστη που πρέπει να καλυφθούν για τη διαχείριση της πανδημίας. Συγκριτικά πρόκειται για ένα μικρό ποσό». Και ο Χουάν Τόρες εκτιμά ότι η εβδομάδα των τεσσάρων εργάσιμων μπορεί να οδηγήσει σε νέες θέσεις εργασίας, κάτι που η Ισπανία χρειάζεται επειγόντως.

Από την πλευρά του ο Ινίγο Ερεχόν πάντως είναι αισιόδοξος και κοιτά στο μέλλον. «Το πείραμά μας θα αποφέρει αποτελέσματα. Και τότε θα μπορέσουμε να ξαναμιλήσουμε για τις συνθήκες εργασίας στην Ισπανία. Είμαι βέβαιος ότι τα σχέδιά μας θα οδηγήσουν σε καλύτερες συνθήκες εργασίας για όλους», λέει χαρακτηριστικά.

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΑΣ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ

Πριν δύο δισεκατομμύρια χρόνια όταν άρχισε η ζωή για πρώτη φορά σε αυτόν τον πλανήτη την περιέβαλε μια φυσική συχνότητα, που εξ’αιτίας της κατάφερε να αναπτυχθεί και να βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με και μέσω αυτής.

Η έκθεση μας σε αυτές τις συχνότητες είναι απολύτως απαραίτητα για μας. Ελέγχουν την ψυχική και σωματική μας υγεία, συγχρονίζουν κιρκαδικούς ρυθμούς μας, βοηθούν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και βελτιώνουν την αίσθηση της ευεξίας. Πρόκειται για τις συχνότητες Σούμαν (SR) -μια σειρά  εξαιρετικά χαμηλών συχνοτήτων (ELF) του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος της Γης. Η θεμελιώδης είναι στα 7.83 Hz .

Οι οργανισμοί μας είναι γεμάτοι από φυσικές συχνότητες. Τα κύτταρά μας επικοινωνούν χρησιμοποιώντας ηλεκτρομαγνητικές συχνότητες. Ο εγκέφαλός μας εκπέμπει ένα σταθερό ρεύμα των συχνοτήτων και το DNA μας παρέχει οδηγίες, χρησιμοποιώντας κύματα συχνότητας. Χωρίς αυτές δεν θα μπορούσαμε να υπάρχουμε για περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο.

Αυτή η λεπτή ισορροπία έχει χρειαστεί δισεκατομμύρια χρόνια για να τελειοποιηθεί. Αλλά κατά τη διάρκεια των τελευταίων 25 ετών η αρμονία έχει διαταραχθεί και μάλιστα δραματικά. Η ανθρωπότητα βυθίζεται σε έναν ωκεανό τεχνητών συχνοτήτων. Είναι παντού γύρω μας, γεμίζοντας τον αέρα και πνίγοντας του φυσικού συντονισμού της γης.

Με γυμνό μάτι ο πλανήτης φαίνεται να είναι ίδιος. Αλλά σε κυτταρικό επίπεδο είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που έχει υποστεί η ζωή στη γη, τις επιπτώσεις της οποίας μόλις τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε και να αισθανόμαστε.

Οι επιπτώσεις της υπερχρήσης της κινητής τηλεφωνίας, των wifi, των έξυπνων μετρητών, αλλά κυρίως των οπλικών συστημάτων τύπου HAARP που είναι το βαρύ πυροβολικό, και η πληθώρα των δορυφόρων είναι αποσυγχρονιστική.

Η νέα επιδημία – ασθένεια που έχει ήδη γίνει αποδεκτή από την επιστημονική κοινότητα είναι ο καρκίνος και την ηλεκτρομαγνητική δυσανεξία. Κάποιοι είναι πιο ευαίσθητοι από άλλους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι επιπτώσεις της η/μ μόλυνσης δεν είναι βλαβερές σε κάθε περίπτωση.

Όμως οδηγίες όλως αυτών των τεχνολογιών στα  «ψιλά γράμματα» που κανείς δεν διαβάζει προειδοποιούν για τον καρκίνο και μάλιστα συμβουλεύουν και σε ποια απόσταση πρέπει κανείς να βρίσκεται από αυτά.

Το νέφος ακτινοβολίας ολόγυρα μας καταστρέφει την ζωτικής σημασίας ορμόνη την μελατονίνη που εκκρίνεται κατά τη διάρκεια του ύπνου. Αυτή μας προστατεύει από τον καρκίνο και είναι πηγή ζωής. Κάτι άλλο που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι οι «καλές» συχνότητες είναι αυτές που βοηθούν στην πνευματικής μας εξέλιξη, αφού δεν είναι τίποτα λιγότερο από το ίδιο το Θείο. Άρα οποιαδήποτε ανακοπή της αρμονικής μας σύνδεσης με αυτές μας μπλοκάρει όχι μόνο ψυχικά, αλλά και πνευματικά.

Αλλά η καλύτερη «προστασία» είναι η ενημέρωση και η συνειδητοποίηση και η αποφασιστικότητα ότι κάτι πρέπει να κάνουμε για να το σταματήσουμε. Είμαστε όντα συχνοτήτων και δονήσεων κι αυτές τώρα που μας περιβάλλουν είναι άγνωστες προς τη φύση μας. Οι εταιρείες έχουν τα δικά τους συμφέροντα, τα οποία διαπλέκονται με κυβερνήσεις και οργανισμούς μέσω των λόμπις κι αν πρόκειται να γίνει κάποια αλλαγή θα πρέπει να γίνει μόνο από τους ανθρώπους για τους ανθρώπους!

ΚΡΙΣΗ Ή ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΙΣ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΜΕ

Η κρίση αποτελεί περισσότερο μια πραγματικότητα παρά μια κακή είδηση. Και μάλιστα μπορεί να υπάρξει και θετική πλευρά σε μία κρίση. Στα κινέζικα η λέξη κρίση, είναι σύνθετη και αποτελείται από τα συνθετικά «κίνδυνος» και «ευκαιρία».

Μία κρίση είναι ένα μεγάλο και απρόβλεπτο γεγονός που απειλεί να βλάψει έναν οργανισμό και τους εμπλεκόμενους φορείς.

Η κρίση μπορεί να διαφαίνεται στον ορίζοντα, σαν επακόλουθο λανθασμένης απόφασης, ή μπορεί να εμφανιστεί χωρίς προειδοποίηση, οπουδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή. Είναι δυνατό να επηρεαστούν όλοι οι τομείς μιας κοινωνίας, οι επιχειρήσεις, οι μη κυβερνητικές οργανώσεις, η κυβέρνηση, οι εκκλησίες, οι οικογένειες κλπ.

Η  κρίση σχετίζεται με τις καταστάσεις που χαρακτηρίζονται από σοβαρή απειλή, αβεβαιότητα και την αίσθηση του επείγοντος.

Κρίση ορίζεται ως ένα μεγάλο, ξαφνικό γεγονός, το οποίο πιθανώς έχει αρνητικά αποτελέσματα. Το γεγονός και οι συνέπειές του μπορούν να βλάψουν σοβαρά έναν οργανισμό, μία οικογένεια, μία κοινωνία, καθώς και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, την οικονομική κατάσταση και την υπόληψη.

Κρίση είναι μία κατάσταση, η οποία προσεγγίζει μία επικίνδυνη φάση, για την οποία είναι απαραίτητο να γίνουν έκτακτες παρεμβατικές ενέργειες, ώστε να αποφευχθούν επιβλαβείς και ζημιογόνες συνέπειες.

Η κρίση είναι μία κατάσταση σημαντικής επιχειρηματικής αποσύνθεσης, η οποία έχει σαν επακόλουθο τις αρνητικές αντιδράσεις από όλες τις ομάδες ενδιαφερομένων, εκτεταμένη κάλυψη από τα ΜΜΕ, καθώς και δημόσια εξονυχιστική έρευνα. Η κατάσταση αυτή μπορεί να έχει πολιτική, νομική, οικονομική και κυβερνητική επίδραση στις δραστηριότητές της.

Τα βασικά κοινά στοιχεία που εμπεριέχονται σε μια κρίση είναι:

– απειλή για τον άνθρωπο και τους πόρους

– το στοιχείο της έκπληξης, του αιφνιδιασμού με αποτέλεσμα την απώλεια ελέγχου

– το μικρό χρονικό διάστημα για τη λήψη απόφασης

Χαρακτηριστικά της κρίσης

Η κάθε κρίση ανεξάρτητα από τη μορφή της και τον οργανισμό στον οποίο δημιουργείται…

– …Είναι κλιμακούμενη σε ένταση. Η κατάσταση μιας κρίσης είναι δυναμική. Οι εμφανιζόμενες κρίσεις δεν εκδηλώνονται από την πρώτη στιγμή με τη μεγαλύτερή τους ένταση, αλλά κλιμακώνονται.

– Επικρατεί υψηλό αίσθημα ανασφάλειας και κινδύνου. Κατά την περίοδο που η κρίση εμφανίζεται, οι εμπλεκόμενοι κυριεύονται από άγχος, καθώς αισθάνονται να χάνουν τον έλεγχο της κατάστασης.

– Επηρεάζονται οι συνήθεις λειτουργίες και ρυθμοί. Η ένταση και η ανησυχία για το χειρότερο «σενάριο» εξέλιξης των γεγονότων, διαταράσσουν και μεταβάλλουν την συνήθη εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης.

– Διακινδυνεύει η δημόσια/ διεθνής εικόνα της μονάδας/ χώρας. Οι συνέπειες κάθε εμφανιζόμενης κρίσης, συνήθως πλήττουν την «εικόνα».

– Θα ελεγχθεί εξονυχιστικά από τους αρμόδιους κρατικούς- διακρατικούς φορείς και από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (Μ.Μ.Ε.). Η εκδήλωση μιας κρίσης αναπόφευκτα προκαλεί το ενδιαφέρον των αρμόδιων φορέων, αλλά και των Μ.Μ.Ε, καθώς υπάρχει αυξημένη ζήτηση για πληροφόρηση, προς αποκατάσταση των εικασιών για τα γεγονότα.

– Και τέλος προκαλεί βλάβες και υλικές ζημιές. Προκαλείται συνήθως ηθική βλάβη, η οποία ζημιώνει την ισχύ της χώρας, ή το προφίλ της επιχείρησης, ενώ παράλληλα προκαλείται δυσλειτουργία στην εμπορική της δραστηριότητα.

Όταν μία κρίση δεν λύνεται σύντομα τότε παύει να είναι κρίση και μετατρέπεται σε Παρακμή ή ξεπεσμό.

Η παρακμή ακολουθεί μίας κρίσης που δεν αντιμετωπίστηκε και αφορά ηθικές, κοινωνικές, εθνικές, πολιτισμικές, αισθητικές, γλωσσικές, κρατικές, νομικές και θρησκευτικές αξίες.

Μεταξύ της παρακμής των αξιών και της αξιοπρέπειας (ατομικής, εθνικής, κρατικής) υπάρχει μία στενή σχέση, γιατί η απώλεια της αξιοπρέπειας οδηγεί στην παρακμή και των άλλων αξιών. Δεν είναι τυχαίο, ότι η ανθρώπινη αξιοπρέπεια θεωρείται διεθνώς ως η γενική πηγή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η παρακμή των αξιών αφορά το άτομο, τον πολίτη, την οικογένεια, την κοινωνία, το έθνος, το κράτος και τον λαό.

Η παρακμή των αξιών και η μείωση της εθνικής αξιοπρέπειας έχουν εδώ και χρόνια πάρει διεθνείς διαστάσεις όπως ο αχαλίνωτος καταναλωτισμός, και ηδονισμός μέσω δανεικών και οι συνεχείς απελπισμένες εκκλήσεις για οικονομική βοήθεια από δανειστές. Το αποτέλεσμα είναι η τελεία απώλεια της διεθνούς φερεγγυότητας. Αυτό είναι το χειρότερο που μπορεί να πάθει ένα κράτος.

Ποιός είναι υπαίτιος για την παρακμή

– οι πολιτικοί,

– η κυβέρνηση,

– η κοινωνία,

– ο λαός,

 – το κάθε άτομο ατομικά και ως πολίτης

Πολλοί έχουν ευθύνη για την παρακμή. Ακόμη και η αμοιβαία διαφθορά μεταξύ των πολιτών και των πολιτικών που έχει εφαρμοσθεί σαν ένα “κοινωνικό συμβόλαιο”. Και όμως, την μεγαλύτερη ευθύνη φέρουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις. Αυτό ισχύει σε όλον τον κόσμο.

Η αφετηρία της παρακμής ήταν ο ανορθολογικός υπερδανεισμός κράτους για μικροπολιτικούς λόγους από τις αρχές των 70’ς. Ηδη στα μέσα της δεκαετίας του 80 μεγάλοι στοχαστές και κοινωνιολόγοι προσπάθησαν να εφιστήσουν την προσοχή των πολιτικών στους μεγάλους κινδύνους του υπερδανεισμού, αλλά τους αγνόησαν.

Η συνεχής παραβίαση του διεθνούς δικαίου στη Γιουγκοσλαβία, στο Ιράκ, η περιφρόνηση των Ηνωμένων Εθνών και η αδιαφορία για την παγκόσμια κοινή γνώμη έκανε την Αμερική την πιο μισητή χώρα στον κόσμο. Η CIA όπλισε τους αντάρτες και πέτυχε τον σκοπό της, αλλά ταυτόχρονα ώθησε στη γιγάντωση του τζιχαντισμού και στη μεταφορά του σε όλη την περιοχή και στην εισαγωγή του στο εσωτερικό της Δύσης. Σήμερα η αμερικανική αυτοκρατορία είναι μια αυτοκρατορία χάους, που δεν μπορεί να επιβάλει τη θέλησή της. Και όσο αυτό συνεχίζει τότε μιλάμε για Παρακμή.

ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΚΑΝΝΑΒΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ JUST FOR FUN

Οι βουλευτές της πολιτείας της Νέας Υόρκης υιοθέτησαν νομοσχέδιο που προβλέπει τη νομιμοποίηση της χρήσης κάνναβης για ψυχαγωγικούς σκοπούς, με τον κυβερνήτη Άντριου Κουόμο να έχει ήδη δεσμευτεί πως θα το υπογράψει.

Το νομοσχέδιο αυτό υιοθετήθηκε και από τα δύο σώματα του κοινοβουλίου της Νέας Υόρκης με μεγάλη πλειοψηφία και πλέον η πολιτεία θα γίνει η 15η στις ΗΠΑ που θα επιτρέπει τη χρήση κάνναβης από ενήλικες για ψυχαγωγικούς σκοπούς.

Για πολύ καιρό η απαγόρευση της κάνναβης έπληττε δυσανάλογα τις έγχρωμες κοινότητες επιβάλλοντάς τους βαριές ποινές φυλάκισης, και θεωρούν ότι η ιστορική αυτή νομοθεσία δικαιώνει τις εδώ και καιρό περιθωριοποιημένες κοινότητες, αγκαλιάζει μια νέα βιομηχανία η οποία θα ενισχύσει την οικονομία και δημιουργεί σημαντικές δικλείδες ασφαλείας για τους πολίτες.

Βάσει της νομοθεσίας οι ενήλικες άνω των 21 ετών θα μπορούν να αγοράζουν κάνναβη και να καλλιεργούν στα σπίτια τους φυτά για προσωπική χρήση. Παράλληλα προβλέπει την μεταφορά των πόρων από την πάταξη της χρήσης κάνναβης στην εκπαίδευση και την θεραπεία των τοξικοεξαρτημένων.

Η πολιτεία της Νέας Υόρκης θα ακυρώσει αυτόματα τις καταδίκες όσων έχουν ήδη κριθεί ένοχοι για αδικήματα που σχετίζονται με τη χρήση κάνναβης. Η νομοθεσία προβλέπει μεταξύ άλλων ότι θα είναι νόμιμη η κατοχή έως και 85 γραμμαρίων κάνναβης, ενώ επεκτείνεται και το πρόγραμμα διανομής κάνναβης για ιατρικούς λόγους.

Σύμφωνα με το γραφείο του Κουόμο, η αλλαγή αυτή θα αποφέρει ετησίως 350 εκατομμύρια δολάρια στα ταμεία της πολιτείας και θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η Νέα Υόρκη σκοπεύει να επιβάλει φόρο στην πώληση κάνναβης 9%.

ΠΩΣ ΝΑ ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ 2030

Το 2020 έφερε πολλές εκπλήξεις στη ζωή μας συμπεριλαμβανομένης της πανδημίας κοροναϊού και της επακόλουθης οικονομικής ύφεσης που αναδύεται σε όλο τον κόσμο.

Οι αλλαγές μέχρι το 2030 δεν θα σταματήσουν και ένας σημαντικός παράγοντας θα είναι οι εκθετικές τεχνολογίες. Ειδικοί μιλούν για αποικίες του Άρη, μόνιμη βάση φεγγαριού, επιταχυνόμενη αλληλουχία γονιδιώματος, μικρούς πυρηνικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής και πιθανή κλιματική αποκάλυψη.

Ο αντίκτυπος, είναι δύσκολο να τον φανταστεί κανείς. Μέχρι σήμερα, μόνο περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι είχαν αλληλουχήσει ολόκληρα γονιδιώματα τους και οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν γίνει πιο ισχυρές από ποτέ. Η αγοραία αξία της Apple έχει αυξηθεί σε 2 τρισεκατομμύρια δολλάρια αγοραία αξία. Οι κορυφαίες 7 εταιρείες κέρδισαν σχεδόν δύο τρισεκατομμύρια στην αγοραία αξία κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2020.

Θα παρακολουθήσουμε την άνοδο των κολοσσών νέας τεχνολογίας, ιδιαίτερα στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτές οι εταιρείες θα είναι τελικά πιο ισχυρές από τις σημερινές εταιρείες όπως η Apple και η Amazon.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2020, θα παρακολουθήσουμε τεράστιες προόδους στην εκτύπωση τρισδιάστατης τεχνολογίαςας σε οχήματα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, drones, ανδροειδή, βιομηχανίες εικονικής πραγματικότητας και τυχερών παιχνιδιών, τεχνολογίες φωνής, τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και αυτοματισμού, blockchain, εξερεύνηση του διαστήματος, εξόρυξη αστεροειδών,και ανανεώσιμη ενέργεια.

Η έκτακτη ανάγκη για το κλίμα θα είναι το καθοριστικό ζήτημα της δεκαετίας του 2020 και πέραν αυτού η επιβίωσή μας ως είδους θα εξαρτηθεί από την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος. Θα αρχίσουμε να εξερευνούμε και να αποικίζουμε τον Άρη, που θα οδηγήσει σε έναν πολυ-πλανητικό πολιτισμό.

Οι μεγαλύτερες οικονομίες στον κόσμο το 2030

Η ζωή το 2030 θα είναι πολύ διαφορετική λόγω των μεταβαλλόμενων δημογραφικών στοιχείων επίσης. Ο παγκόσμιος πληθυσμός αναμένεται να φτάσει τα 8, 5 δισεκατομμύρια ανθρώπους μέχρι το 2030. Η Ινδία θα ξεπεράσει την Κίνα ως την πιο πυκνοκατοικημένη χώρα στη Γη. Η Νιγηρία θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως την τρίτη πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο. Το ταχύτερα αναπτυσσόμενο δημογραφικό θα είναι οι ηλικιωμένοι, 65+ άνθρωποι θα χτυπήσουν ένα δισεκατομμύριο μέχρι το 2030.

Ο Mauro F.Guillen μόλις έγραψε ένα νέο βιβλίο με τίτλο “2030: πώς οι μεγαλύτερες τάσεις του σήμερα θα συγκρουστούν και θα αναμορφώσουν το μέλλον όλων”.

Ο Guillen υποστηρίζει ότι πολλά πράγματα που θεωρούμε δεδομένα σήμερα θα μετατοπιστούν δραματικά την επόμενη δεκαετία. Στην περιγραφή του βιβλίου, Ο Guillen δηλώνει:

“Μια φορά κι έναν καιρό, ο κόσμος ήταν τακτοποιημένα χωρισμένος σε ευημερούσες και καθυστερημένες οικονομίες. Τα μωρά ήταν άφθονα, οι εργαζόμενοι ξεπέρασαν τους συνταξιούχους και οι άνθρωποι που φιλοδοξούσαν προς τη μεσαία τάξη λαχταρούσαν να κατέχουν σπίτια και αυτοκίνητα. Οι εταιρείες δεν χρειαζόταν να δουν πέρα από την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες για να κάνουν καλά. Τα τυπωμένα χρήματα ήταν νόμιμο χρήμα για όλα τα χρέη, δημόσια και ιδιωτικά. Μεγαλώσαμε μαθαίνοντας πώς να παίξουμε το παιχνίδι και περιμέναμε ότι οι κανόνες θα παραμείνουν οι ίδιοι καθώς πήραμε την πρώτη μας δουλειά, ξεκινήσαμε μια οικογένεια, είδαμε τα παιδιά μας να μεγαλώνουν και πήγαμε στη συνταξιοδότηση με τα οικονομικά μας ασφαλή. Αυτός ο κόσμος και αυτοί οι κανόνες έχουν τελειώσει. Μέχρι το 2030, μια νέα πραγματικότητα θα πάρει τη λαβή, και:

– Θα υπάρχουν περισσότεροι παππούδες από τα εγγόνια

– Η μεσαία τάξη στην Ασία και την υποσαχάρια Αφρική θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ και την Ευρώπη σε συνδυασμό

– Η παγκόσμια οικονομία θα καθοδηγείται από τον μη δυτικό καταναλωτή για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία

– Θα υπάρξει περισσότερος παγκόσμιος πλούτος που ανήκει στις γυναίκες από τους άνδρες

– Θα υπάρχουν περισσότερα ρομπότ από τους εργαζόμενους

– Θα υπάρχουν περισσότεροι υπολογιστές από τους ανθρώπινους εγκεφάλους

– Θα υπάρξουν περισσότερα νομίσματα από τις χώρες

Όλες αυτές οι τάσεις, που βρίσκονται σε εξέλιξη, θα συγκλίνουν το έτος 2030 και θα αλλάξουν όλα όσα γνωρίζετε για τον πολιτισμό, την οικονομία και τον κόσμο και θα πρέπει να σκεφτούμε πλευρικά, προσαρμοστικά και δημιουργικά για να προετοιμαστούμε για αυτόν τον νέο κόσμο. Αυτό απαιτεί ένα περιφερειακό και ενοποιητικό όραμα που επικεντρώνεται στη δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ μιας σειράς τεχνολογικών, πολιτικών, οικονομικών, κοινωνικών και δημογραφικών δυνάμεων. Η πρόβλεψη λέει ότι θα υπάρξουν κατακλυσμικές αλλαγές που συγκλίνουν και κορυφώνονται σε ένα σημείο ανατροπής μέχρι το 2030.

Εξετάζοντας πολλαπλές πηγές και Προοπτικές, η πιο σωστή στρατηγική εάν θέλετε να είστε πραγματικά προετοιμασμένοι για το 2030, θα πρέπει να σκεφτείτε το ταξίδι σας ως μαραθώνιο. Θα είστε δρομέας μαραθωνίου και θα επενδύσετε στον εαυτό σας κάθε μέρα για τα επόμενα 10 χρόνια. Θα έχετε μια μακροπρόθεσμη προοπτική και θα συγκεντρώσετε τον εαυτό σας, τις γνώσεις σας, τις δεξιότητές σας, τις προοπτικές σας, τα δίκτυά σας και τα περιουσιακά σας στοιχεία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2020.

Θα πρέπει να δημιουργήσετε τη δική σας προσωπική αναγέννηση την επόμενη δεκαετία. Σκεφήτε ότι τα καλύτερα έργα τέχνης, τα δοκίμια, τα μαθήματα, τα περιουσιακά στοιχεία, οι επενδύσεις, τα παιχνίδια, Τα συστήματα, τα έργα δημιουργίας αξίας δεν έχουν δημιουργηθεί ακόμα και ότι θα τα δημιουργήσετε σε αυτή τη δεκαετία.

– Πρέπει να αναπτύξετε την αντι-ευθραυστότητα και την ετοιμότητά σας

– Πρέπει να μάθετε να σκέφτεστε διαφορετικά μαθαίνοντας σε όλους τους κλάδους, εφαρμόζοντας διανοητικά μοντέλα και εστιάζοντας μακροπρόθεσμα.

– Πρέπει να αναπτύξετε νέες δυνατότητες για την αντιμετώπιση του FONKU — ο φόβος να μην συμβαδίσει.

– Πρέπει να εστιάσετε στη χρήση της δικής σας φαντασίας κάθε μέρα.

– Πρέπει να φροντίσετε τον εγκέφαλό σας και να βελτιώσετε τις μαθησιακές σας συνήθειες.

– Πρέπει να ξεχάσετε τη σταδιοδρομία και να αρχίσετε να δημιουργείτε τα δικά σας περιουσιακά στοιχεία.

– Πρέπει να γίνετε πολυμαθής (αναγεννησιακός άνθρωπος) που μαθαίνει και καινοτομεί πέρα από τα σύνορα.

– Πρέπει να δεσμευθείτε να δημιουργήσετε τα δικά σας δημιουργικά περιουσιακά στοιχεία και να επενδύσετε στη δική σας δημιουργικότητα.

– Πρέπει να αναπτύξετε το εμπνευσμένο κεφάλαιό σας με το να είστε περίεργοι και παθιασμένοι.

– Πρέπει να αναπτύξετε θετικές συνήθειες, συστήματα και περιουσιακά στοιχεία για να αναλάβετε τον έλεγχο του δικού σας μέλλοντος.

ΓΙΑΤΙ Η NIKE ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΜΑΧΑΙΡΙΑ ΜΕ ΤΗΝ MSCHF

Μετά τα πολυσυζητημένα «παπούτσια του Ιησού», η εταιρεία MSCHF λάνσαρε 666 ζευγάρια τροποποιημένων Nike που βάφτισε «αθλητικά του Σατανά», σε συνεργασία τον ράπερ Lil Nas X.

Για την δημιουργία της νέας γραμμής υποδημάτων, έξι υπάλληλοι της MSCHF εκτός από τον χρόνο τους προσέφεραν κυριολεκτικά το αίμα τους, όπως επιβεβαίωσε ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας, ο Daniel Greenberg. Ερωτηθείς από τους New York Times για το πως συνέλεξαν το αίμα, ο Greenberg απάντησε: «ναι, χαχα, δεν το έκαναν επαγγελματίες υγείας, το κάναμε μόνοι μας, λολ».

Το νέο προϊόν έχει προκαλέσει σάλο στο Διαδίκτυο, καθώς κάθε ένα από τα μαύρα παπούτσια περιέχει μία σταγόνα ανθρώπινου αίματος, εγκλωβισμένη μαζί με μελάνι σε μία φυσαλίδα αέρα των Nike Air Max 97. Η MSCHF σκοπεύει να πουλήσει 666 ζευγάρια για 1.018 δολάρια το καθένα, αρχής γενομένης από σήμερα.

Στο παρελθόν, η ίδια εταιρεία είχε μετατρέψει και πάλι (λευκά) παπούτσια της Nike στα «αθλητικά του Ιησού» αυτή τη φορά, εγκλωβίζοντας αγιασμό. Σε εκείνο το ζευγάρι τα κορδόνια κοσμούσε ο εσταυρωμένος Χριστός ενώ τώρα φιγουράρει αντιστοίχως η πεντάλφα.

Η Nike ξεκαθάρισε ότι δεν είχε καμία συμμετοχή στην διαδικασία και εξέδωσε ανακοίνωση τονίζοντας πως δεν εγκρίνει τα συγκεκριμένα αθλητικά υποδήματα: «Δεν διατηρούμε καμία σχέση ούτε με τον Little Nas X ούτε MSCHF. Η Nike δεν σχεδίασε ούτε κυκλοφόρησε τα συγκεκριμένα παπούτσια και δεν τα εγκρίνουμε».

Η αρμόδια επιτροπή ασφαλείας εμπορίου δεν έχει προς το παρόν απαντήσει στο κατά πόσο εγείρονται νομικά ή άλλα ζητήματα από την μεταποίηση και μεταπώληση των συγκεκριμένων παπουτσιών. «Μπορούμε να κάνουμε ότι θέλουμε», δήλωνε πέρυσι ο Greenberg στο Insider. «Μπορούμε να φτιάξουμε ότι θέλουμε. Δεν μας νοιάζει».

Τα «παπούτσια του Σατανά» δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με τον ράπερ Lil Nas X, μετά την κυκλοφορία του βίντεοκλιπ του “Montero (Call Me by Your Name)” που έχει αναφορές στον Παράδεισο και τον «άρχοντα του σκότους». Στο τραγούδι, ο Lil Nas X, κατά κόσμον Montero Lamar Hill, εμφανίζεται να παίζει κιθάρα στην Εδέμ, όταν παρουσιάζεται στο δέντρο της Γνώσης ο Σατανάς με σώμα φιδιού, με τον οποίον αρχίζει να ερωτοτροπεί στα γρασίδια του Παραδείσου και τα βράχια της Κόλασης.

Ο Lil Nas X αποκάλυψε ότι είναι ομοφυλόφιλος το 2019 και στο τραγούδι είναι εμφανείς οι αναφορές και στην νουβέλα “Call Me by Your Name”, για τον θερινό έρωτα δύο ανδρών, πάνω στην οποία βασίστηκε η ομώνυμη ταινία.

Ο Lil Nas X έγραψε σε έναν 14χρονο από το Μοντέρο ότι το τραγούδι είναι για κάποιον άνδρα που γνώρισε το περασμένο καλοκαίρι. «Το ξέρω ότι υποσχεθήκαμε να μην μιλήσουμε ποτέ ανοικτά και ότι θα πεθάνουμε με αυτό το μυστικό, αλλά τώρα ανοίγουν οι πόρτες για πολλούς άλλους κουίρ ανθρώπους να μπορούν απλώς να υπάρχουν».

«Lucas 10:18» διαβάζει κανείς κοντά στην μύτη του παπουτσιού και στο αντίστοιχο χωρίο της Καινής Διαθήκης: «Είδα τον Διάβολο να πέφτει σαν κεραυνός από τα ουράνια». Αντιδρώντας σαρκαστικά στον σάλο, ο ράπερ ανέβασε ένα βίντεο στο Youtube χθες με τίτλο «Ο Lil Nas X απολογείται για το παπούτσι του Σατανά».

Ανάμεσα στους επικριτές των υποδημάτων με το αίμα και την πεντάλφα ήταν και η Ρεπουμπλικανή κυβερνήτης της Νότιας Ντακότα,  Κρίστι Νόεμ, που έγραψε στο Twitter ότι ήταν λάθος να παραπληροφορούν τα παιδιά πως αυτά τα παπούτσια είναι μοναδικά. «Τι είναι πιο αποκλειστικό; Η αιώνια ψυχή τους που τους έδωσε ο Θεός».

Ο Lil Nas X της απάντησε σχεδόν αμέσως «είσαι ολόκληρη κυβερνήτης και κάθεσαι εδώ και τουιτάρεις για κάτι αναθεματισμένα παπούτσια. Κάνε τη δουλειά σου!». Η Νόεμ απάντησε τότε στον ράπερ με έναν στίχο από την Βίβλο «Τι ωφελεί κάποιον να κερδίσει όλον τον κόσμο αν χάσει την ψυχή τους;»

Ο καθηγητής μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια Stephen J. Hoch σχολίασε πως ήταν «έξυπνη κίνηση» της MSCHF να φτιάξει μόνο 666 ζευγάρια. «Δεν θα τους μείνει πολύ εμπόρευμα απούλητο». «Είναι στα όρια της φάρσας, όχι ιδιαίτερα καλής. Και η τιμή είναι γελοία».

Τα «παπούτσια του Ιησού» πάντως είχαν ξεπουληθεί σχεδόν αμέσως, όπως παρατηρούν και οι NYT, και τα αθλητικά του Σατανά κατά πάσα πιθανότητα θα γίνουν επίσης ανάρπαστα.

ΓΙΑΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΠΟΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ

Στο πέρασμα του χρόνου, η επιστήμη έχει κατορθώσει να εξηγήσει πολλές πτυχές του εγκεφάλου αλλά φυσικά, πέρα από τα ανεξήγητα μέρη, υπάρχουν και τα μερικώς ερευνημένα. Αυτά που οι αρμόδιοι μελετούν αλλά αποτυγχάνουν να ορίσουν εντελώς, τα οποία συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους και αλληλοεπηρεάζονται.

Υποσυνείδητο

Η αστείρευτη και πάντοτε «ενεργή» αποθήκη μας, που παρατηρεί και σημειώνει το κάθε ερέθισμα γύρω μας, το οποίο μπορεί συνειδητά να μη βλέπουμε, είναι δύσκολα ελέγξιμο κι ευθύνεται για πολλά καθημερινά προβλήματά μας. Η πραγματική πνευματική ισορροπία θα επέλθει όταν εναρμονιστεί με το συνειδητό και το εκμεταλλευτούμε προς όφελός μας. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί. Εκεί καταγράφονται όλα τα βιώματα που επέφεραν έντονα αισθήματα όπως ταραχή, καθώς και συνειρμοί που με την παραμικρή ομοιότητα με ένα παρελθοντικό συμβάν επαναφέρονται στην επιφάνεια και γίνονται σκέψεις. Πως μια Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορέσει να νιώσει το πιο πάνω σπό τη στιγμή που δεν διαθέτει συνείδηση.

Ένστικτο

Πρόκειται για έμφυτες βιολογικές τάσεις που βοηθούν στην επιβίωση. Είναι αυτό το gut-feeling ή προαίσθημα, μία συμπεριφορά που βγαίνει αυθόρμητα και σε κάποιους είναι πιο αναπτυγμένη, σαν χάρισμα. Οι ψυχολόγοι διακρίνουν δεκαοκτώ διαφορετικά είδη ενστίκτου, τα οποία σχετίζονται με τον έρωτα, την επιβίωση και το συναίσθημα. Ο Φρόιντ τα ξεχωρίζει σε δύο βασικές δυνάμεις που κατευθύνουν την ανθρώπινη συμπεριφορά, το ένστικτο της ζωής και τον φόβο του θανάτου. Ο τρόπος δημιουργίας του εξηγείται από τα μοτίβα που έχουμε εντοπίσει από παλαιότερες εμπειρίες και εξωτερικεύονται σαν διαίσθηση. Πως μια Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορέσει να νιώσει το πιο πάνω σπό τη στιγμή που δεν διαθέτει εμπειρίες.

Όνειρα

Η νοητική αναπαράσταση εικόνων-ιστοριών κατά τη διάρκεια της φάσης REM (έντονη κίνηση ματιών) του ύπνου. Βλέπουμε περίπου 5-7 όνειρα κάθε βράδυ και η διάρκειά τους αντιπροσωπεύει το 20% του ύπνου μας. Είναι αποδεδειγμένο ότι σε ένα όνειρο βιώνουμε πραγματικά συναισθήματα κι όταν αυτά είναι πολύ έντονα ξυπνάμε. Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα όταν στη διάρκεια ενός εφιάλτη, μία ταχυκαρδία ή ακόμα και κλάμα διακόπτει τον ύπνο μας. Πως μια Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορέσει να νιώσει τα πιο πάνω σπό τη στιγμή που δεν διαθέτει καρδιά.

Déjà-Vu (Προμνησία)

Είναι εκείνη η στιγμή που μάς φαίνεται γνώριμη, σαν να την έχουμε ξαναζήσει. Μερικές από τις δημοφιλείς θεωρίες συνιστούν οι μεταφυσικές εξηγήσεις, όπως αυτές που προσδίδουν μαντικές ικανότητες ή επικοινωνία με πνευματικούς κόσμους και ψυχές. Μερικοί υποστηρίζουν ότι είναι αναμνήσεις από προηγούμενες ζωές ενώ άλλοι τη συνδέουν με το χάσμα μεταξύ συνειδητού και υποσυνείδητου. Παρ’ όλο που πρόκειται για ένα μυστήριο του εγκεφάλου, πρόσφατα ο Ακίρα Ο’ Κόνορ, μέσα από ένα πείραμά του, προέβη στη διαπίστωση ότι οι μετωπιαίες περιοχές του εγκεφάλου αποστέλλουν σήματα αν διαπιστώσουν κάποιο λάθος της μνήμης. Πως μια Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορέσει να νιώσει τα πιο πάνω σπό τη στιγμή που δεν διαθέτει αναμνήσεις αλλά μόνο μνήμη.

Συνολικά, και τα 4 στοιχεία του εγκεφάλου συνδέονται στενά μεταξύ τους και τα κενά πληροφορίας του ενός δημιουργούν ασάφεια και στα υπόλοιπα. Σίγουρα όμως εξιτάρουν τον ερευνητικό κόσμο και πα’ ρόλο που συνεχώς θέλουμε να μάθουμε περισσότερα και να αποκωδικοποιήσουμε τις ελλιπείς πληροφορίες, αυτό το μυστήριο προσδίδει μία γοητεία στην επιστήμη του ανθρώπινου νου.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: ΜΕ ΛΕΝΕ ED SHEERAN…

“Από μικρό παιδί είχα αρκετό μπουλινγκ σε καθημερινή βάση, ο λόγος τα μεγάλα μου γυαλιά.

Σε πολύ μικρή ηλικία έκανα εγχείρηση στο μάτι που μου άφησε μια παραμόρφωση και αρκετά προβλήματα στην ομιλία μου.

Στην τάξη με έιχαν στο τελευταίο θρανίο γιατί κανένας δεν ήθελέ να κάτσει μαζί μου. Όποτε σήκωνά το χέρι μου για να συμμετάσχω στο μάθημα, την ώρα που μου έδινε η δασκάλα λόγο το στόμα μου πάγωνε. Με αποτέλεσμα όλοι να με γιουχαίζουν. Και έτσι σταμάτησα να μιλάω στην τάξη.

Όμως δεν σταμάτησα να τραγουδάω στη χορωδία της εκκλησίας και να παίζω κιθάρα στο δωμάτιο μου. Ήταν το μόνο πράγμα που με έκανε να νιώθω ότι έχω τον έλεγχο του εαυτού μου, παρόλο που η λογοθεραπεία δεν μπορούσε να με θεραπεύσει εντελώς και αποφάσισα πως θα μείνω έτσι για πάντα.

Μέχρι που μια μέρα ο πατέρας μου, μου έφερε δώρο ένα δίσκο του Eminem και κατενθουσιάστηκα για το πόσο γρήγορα έλεγε τους στίχους των τραγουδιών του.

‘Εμαθα όλους τους στίχους και τους εκφωνούσα χωρίς κανένα πρόβλημα ομιλίας και άρχισα να γράφω και δικούς μου με αποτέλεσμα να διορθωθεί το πρόβλημα άρθρωσης που είχα. Και εκεί κάτάλαβα ότι αυτό πρέπει να κάνω στη ζωή μου, να γράφω τραγούδια και να τα τραγουδώ.

Παράτησα το σχολείο και άρχισα να τραγουδάω σε διάφορα μπαράκια, κάνοντας 12 εμφανίσεις την εβδομάδα με αντάλλαγμα φαγητό και ελάχιστο χαρτζιλίκι.

Ζούσα στο δρόμο ψάχνοντας κάθε βράδυ ένα παγκάκι για να κοιμηθώ και το χειρότερο όταν δεν έβρισκα κοιμόμουνα στο γρασίδι στα πάρκα ή στο μετρό κρυμένος από τους νυχτοφύλακες που δεν μας ήθελαν εκεί.

Συμμετείχα και σε ένα τηλεοπτικό σόου το οποίο μετά που τέλειωσε μου άφησε μόνο υποσχέσεις.

Οι χειρότερες μου νύχτες ήταν όταν δεν με χρειαζόντουσαν σε κάποιο μπάρ και δεν είχα φαγητό για να φάω και εκείνες ήταν οι στιγμές που ήθελα να τα παρατήσω. Αλλά δεν τα παράτησα. Και εκεί κατάλαβα ότι έπρεπε να φύγω από την Αγγλία για την Αμερική για να μπορέσω να προχωρήσω.

Έφτασα στο Los Angeles χωρίς καμία δισκογραφική υπόσχεση ή κάποιο μέρος για να μείνω.

Έστειλα δείγμα των τραγουδιών μου σε 7 μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες αλλά κανείς τους δεν άκουσε κάτι. Και έτσι έκλεισα ζωντανή εμφάνιση με ένα ραδιοφωνικό παραγωγό που έδινε ευκαιρίες σε νέα ταλέντα να τραγουδησουν ζωντανά στο στούντιο του μπροστά σε κοινό. Και αυτός ήταν ο γνωστός ηθοποιός Jamie Foxx.

Προς στιγμή πάγωσα όπως πάγωνα στην τάξη αλλά ο Jamie με έσπρωξε τραγουδώντας τους πρώτους στίχους. Και εκεί η γλώσσα μου λύθηκε και άρχισα να τραγουδάω, όπου μέσα σε λίγα λεπτά ο κόσμος άρχισε να χαμογελά και να ζεσταίνεται. Ο Jamie ενθουσιάστηκε σε σημείο που μου είπε να πάω στο προσωπικό του στούντιο και να γράψω πιο επαγγελματικά τα demo μου. Και πήγα

Και μετά από λίγες μέρες δέχθηκα τηλεφώνημα από μια φίλη του Jamie για να πάω τουρνέ μαζί της και φυσικά δέχτηκα. Ήταν η Taylor Swift.

Και μετά από λίγα χρόνια σκληρής δουλειάς ήρθε η σειρά μου.

Το τελευταίο μου άλμπουμ έγινε Νο1 σε 14 χώρες ενώ τα τραγούδια και τα videos μου “στριμάροντε” δισεκατομύρια φορές από το Spotify, το Youtube και το Shazam.

Καθόλου άσχημα για κάποιον με δισλειτουργία στο ένα του μάτι.

Παρόλα τα 2 βραβεία Grammy που πήρα, το πιο σημαντικό για μένα είναι το βραβείο “Ευαισθητοποίησης για το τράβλισμα” που μου έδωσαν.

Το “Perfect” το έγραψα ξαπλωμένος σε ένα πάρκο στο Suffolk λέγοντας στον εαυτό μου γιατί όλα για κάποιους να είναι τέλεια ενώ για μένα τελείως άδικά. Μίλησα με τα αστέρια που μου έδωσαν τους στίχους”. Δεν το τραγούδησα ποτέ μέχρι που ένιωσα ότι η ζωή για μένα έπαψε να είναι άδικη μόνο και μόνο επειδή δεν τα παράτησα. Σήμερα νιώθω ότι η ζωή μου είναι σχεδόν τέλεια. Το αφιέρωσα στην Cherry Seaborn το κορίτσι που μου άρεσε από τα σχολικά μου χρόνια και πάντοτε με στήριζε. Όταν το τέλειωσα δισκογραφικά, της το έστειλα στην Νέα Υόρκη όπου μένει και το άκουσε. Σήμερα η Cherry είναι το κορίτσι μου.

Ξανακυκλοφόρησα δεύτερη φορά το “Perfect”, με όνειρο να το κάνω ντουέτο μέ έναν τραγουδιστή που η ζωή του να είναι σχεδόν τέλεια. Και τον βρήκα. Τον λένε Andrea Boccelli είναι ιταλός και γεννημένος τυφλός. Όταν μου είπε την ιστορία της ζωής του κατάλαβα πόσο έυκολη ήταν η δική μου παιδική ηλικία.

Πολλοί αναρωτιουνται γιατί είμαι τόσο προσιτός και απλός με τον κόσμο…Με λένε Ed Sheeran και αυτός είναι ο λόγος…