Home ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ “TERMINATOR 1” ΠΩΛΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΟΛΛΑΡΙΟ

ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ “TERMINATOR 1” ΠΩΛΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΟΛΛΑΡΙΟ

Ο Καναδός Τζέιμς Κάμερον, σήμερα είναι στη λίστα με τους πιο διακεκριμένους σκηνοθέτες και παραγωγούς, αφού οι ταινίες του έχουν σημαδέψει μικρούς και μεγάλους και έχουν αποτελέσει εισπρακτικές επιτυχίες δεκάδων δισεκατομμυρίων.

Ο Τιτανικός, το Άβαταρ και ο Εξολοθρευτής είναι από τις πιο επιτυχημένες ταινίες όλων των εποχών. Στο ξεκίνημά του, όμως, κανείς δεν έβλεπε στο πρόσωπό του ένα ανερχόμενο ταλέντο.

Όταν έγραψε το σενάριο του Εξολοθρευτή αρκετοί ομολογούσαν ότι πρόκειται για ένα πολλά υποσχόμενο έργο αλλά κανείς δεν τον εμπιστευόταν να το σκηνοθετήσει. Έτσι, προέβη σε ένα από τα «μεγαλύτερα λάθη», όπως το χαρακτήρισε και το οποίο ακόμη το μετανιώνει.

Το 1981, η πρώτη ταινία του Τζέιμς Κάμερον «Πιράνχας 2: Ιπτάμενοι Δολοφόνοι» έκανε πρεμιέρα στη Ρώμη. Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο δεν σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. Οι κριτικοί σχολίασαν αρνητικά την αισθητική και τα εφέ της ταινίας ενώ κάποιος έφτασε να την χαρακτηρίσει «άθλια» και «μίζερη». Τις μέρες που προβαλλόταν η ταινία, ο Κάμερον αρρώστησε βαριά. Είχε ανεβασμένο πυρετό, που του προκαλούσε παραισθήσεις και κάποια στιγμή, άρχισε να βλέπει περίεργα όνειρα. Ένα από αυτά ήταν και «ο Εξολοθρευτής» (The Terminator).

Ενθουσιασμένος άρχισε να παρουσιάζει την ιδέα του σε δεκάδες στούντιο παραγωγής. Αν και οι περισσότεροι έβρισκαν ενδιαφέρον το σενάριο, κανένας δεν εμπιστευόταν στον νεαρό και άπειρο Κάμερον τη σκηνοθεσία. Πόσο μάλλον μετά την αποτυχία του «Πιράνχας 2».

Κάποιοι του πρόσφεραν ένα αρκετά μεγάλο χρηματικό ποσό προκειμένου να αναλάβουν τη σκηνοθεσία, αλλά αρνιόταν πεισματικά. Ή θα το σκηνοθετούσε ο ίδιος ή κανείς. Τελικά, ο Καναδός σκηνοθέτης συμφώνησε με την Αμερικανίδα παραγωγό Γκέιλ Αν Χερντ (Gale Anne Hurd), γνωστή σήμερα για την τηλεοπτική σειρά «The Walking Dead«, να της πουλήσει τα πλήρη δικαιώματα του σεναρίου, υπό την προϋπόθεση να σκηνοθετήσει ο ίδιος το έργο.

Ο Κάμερον βρήκε στο πρόσωπο της Χάρντ την μοναδική ευκαιρία να γυριστεί η ταινία του. Έτσι, πούλησε το σενάριο για μόλις ένα δολάριο! Η επιτυχία που γνώρισε η ταινία, έκανε τον Κάμερον να μετανιώσει για την απόφασή του και να ευχόταν να μην είχε πουλήσει το σενάριο για ένα τόσο μικρό χρηματικό ποσό.

Εκτός από τις θετικές κριτικές, η ταινία είχε και υψηλές εισπράξεις, φτάνοντας σχεδόν τα 79 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως ενώ έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην καριέρα του Κάμερον, καθώς και στην καθιέρωση του Σβαρτσενέγκερ, ως ηθοποιού.

Το 2008 η ταινία χαρακτηρίστηκε από την Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου ως «πολιτιστικά, αισθητικά και ιστορικά σημαντική» και επιλέχθηκε να ενταχθεί στο Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου των Ηνωμένων Πολιτειών. Η μεγάλη επιτυχία της ταινίας οδήγησε στη δημιουργία franchise, καθώς το 1991, κυκλοφόρησε το σίκουελ, Εξολοθρευτής 2: «Μέρα Κρίσης», σκηνοθετημένο κι αυτό από τον Κάμερον. Ο σκηνοθέτης πλήρωσε ακριβά την ευκαιρία του αλλά μάλλον δεν έχασε. Η ταινία, του άνοιξε το δρόμο για μεγάλες και καλύτερες παραγωγές. Όπως ο Τιτανικός και το Άβαταρ. Κέρδισε τρία Όσκαρ και οι ταινίες του έχουν κάνει τζίρους δισεκατομμυρίων.