Home ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΘΕΩΡΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΑΣ;

ΓΙΑΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΘΕΩΡΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΑΣ;

Όλοι μας γνωρίζουμε την ημέρα που γεννηθήκαμε, ώρα γέννησης και πολλές φορές λεπτά και δευτερόλεπτα, τοποθεσία με γεωγραφικές συντεταγμένες με την βοήθεια ενός GPS, γνωρίζουμε ωροσκόπια και ωροσκόπους, γνωρίζουμε το κινέζικο ωροσκόπιο και πολλά άλλα.

Άν εμείς οι ίδιοι δεν δίνουμε και πολύ μεγάλη σημασία σε αυτά, φροντίζουν άλλοι από το οικογενειακό και φιλικό μας περιβάλλον να μας κατατοπίσουν σχετικά, να μας κάνουν «πάρτυ» και εκπλήξεις με τούρτες και κεράκια.

Καμιά φορά μας ενοχλεί αν τύχει και μας ξεχάσουν, η μας πιάνει το παράπονο που μεγαλώνουμε, ενώ τις περισσότερες φορές στα γενέθλια μας μπορεί και να μελαγχολούμε. Όλα αυτά καθιστούν φανερό ότι τα γενέθλια μας έχουν καθαρά ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, δηλαδή τα πάντα κινούνται για την δική μας αυταρέσκεια και ικανοποίηση και απέχουν πολύ από τον σκοπό της έλευσης μας σε αυτή την ζωή.

Είναι μια συνήθεια που ήρθε από την δύση όπου εκεί δεν εορτάζουν τους Αγίους τους αλλά εορτάζουν με περισσή λαμπρότητα τα προσωπικά τους γενέθλια.

Βέβαια δεν χρειάζεται να είμαστε ή να γίνουμε αντικοινωνικοί ή να δούμε το θέμα καθαρά φαρισαϊκά και να χάσουμε την ουσία. Άλλο δεν γιορτάζουμε και δεν θεωρούμε τα γενέθλια μας ως γεγονός μοναδικό και άλλο το να μη δεχόμαστε ευχές και να μην είμαστε φιλόξενοι ή να γινόμαστε απόμακροι.

Αν το πάρουμε από θρησκευτικής πλευράς, η εκκλησία τιμά τους Αγίους της, με το να εορτάζει την ημέρα κατά την οποία μαρτύρησαν ή την ημέρα κατά την οποία πέθαναν. Η ήμερα αυτή ονομάζεται «μνήμη Αγίου» ή «γενέθλιος ήμερα» του Αγίου. Καθόρισε να τελούνται τρία μόνον γενέθλια: την γέννηση του Χριστού (25/12), της Παναγίας (8/9) καί του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου (24/06).

Καμία άλλη αναφορά γενεθλίων δεν υπάρχει.

Ουσιαστικά θέλει να πεί ότι η ονομαστική μας εορτή θα έπρεπε να γιορτάζεται περισσότερο από την γενέθλια μας μέρα.

Συμπερασματικά, πάντα με την άποψη της εκκλησίας το να εορτάζουμε τα γενέθλια μας, αποτελεί πράξη εγωισμού, καθώς έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ταπεινοφροσύνη που μας διδάσκει.

Η εκκλησία πιστεύει ότι με τη γέννησή μας δεν συνέβη κάτι το εξαιρετικό, κάτι που να είναι άξιο εορτασμού, απλά ένας ακόμη άνθρωπος προστέθηκε στους υπόλοιπους, ο οποίος καλείται και αυτός να παλέψει για τη Σωτηρία του.

Αγνοεί όμως εκείνους τους ανθρώπους που εξέλιξαν την ανθρωπότητα με τις πράξεις ή τις εφευρέσεις τους.

Κατά την εκκλησία πάλι μία άλλη μέρα που θα έπρεπε να γιορτάζουμε είναι η ημερομηνία βάπτισης μας, για να δείξουμε έτσι ότι δεν έχουμε ξεχάσει τον σκοπό της βαπτίσεως μας και ότι το συμφέρον της ψυχής μας είναι με τον Χριστό.