Home ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ Η ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΑ 60s ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

Η ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΑ 60s ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

Κάνοντας μια μικρή ανασκόπηση παρατηρούμε ότι η μουσική και η μουσική βιομηχανία με το πέρασμα των χρόνων έχει αλλάξει την μορφή της και την προβολή της στις κοινωνίες ανάλογα με τις συνήθειες των νεότερων γενεών κυρίως, την πολιτιστική και κοινωνική τάση του τόπου στον οποίο αναφερόμαστε, την μουσική και τηλεοπτική βιομηχανία, το διαδίκτυο, τις πολυεθνικές δισκογραφικές εταιρείες με την προώθηση και το marketing που χρησιμοποιούν κλπ.

Μια βασική διαφορά του σήμερα με το χθες είναι η ολοκλήρωση και προβολή ενός μουσικού έργου ή τραγουδιού, το οποίο κυκλοφορεί μέσω ιδιωτικών ανεξάρτητων label, ψηφιακής συνήθως κυκλοφορίας, προβολή στο youtube και γενικότερα μια διαδρομή μέσα στην απεριόριστη γκάμα μουσικής που μπορούμε πλέον να βρούμε στο διαδίκτυο, ενώ παλιότερα υπήρχε η προβολή μόνο μέσω ραδιοφώνων.

Οι περισσότεροι σήμερα δεν ακούνε μόνο ένα μουσικό είδος, αλλά είναι συνηθισμένοι σε ευρεία γκάμα μουσικής, π.χ. άλλα μουσικά στυλ ακούνε το πρωί, άλλα το μεσημέρι, άλλα το βράδυ, ανάλογα με την καθημερινότητά τους, στη δουλειά, στο αυτοκίνητο, στο σπίτι, στο bar κλπ χωρίς να σημαίνει ότι όλα τα είδη αρέσουν το ίδιο σε όλους βέβαια.

Ο μέσος μουσικός σήμερα έχει γαλουχηθεί με διαφορετικά μουσικά είδη από την μικρή του ηλικία και κατ’επέκταση εξελίσσεται και μουσικά ανάλογα μεγαλώνοντας, χωρίς να σημαίνει ότι του αρέσουν όλα το ίδιο. Από Rock-Metal ή mainstream μέχρι παραδοσιακά.

Σήμερα δεν ακούμε ακουστικά ή σόλο στο ραδιόφωνο γιατί ο παραγωγός που επιμελείται το τραγούδι θέλει, όπως είναι λογικό αρκετές φορές, να δώσει ένα άμεσο νόημα στο ευρύ ακροατήριο σε 3 ή 3,5 λετπά και ενδεχομένως να μπαίνει πιο εύκολα σε μια playlist σε συνδυασμό με την τάση που υπάρχει, εδώ και πολλά χρόνια, από την διεθνή μουσική βιομηχανία. Να είναι δηλαδή τα τραγούδια σύντομα και βασισμένα πάνω στον τραγουδιστή-καλλιτέχνη ο οποίος συνηθίζεται να είναι αρκετά εμφανίσιμος, σε συνδυασμό με την τηλεοπτική και διαδικτυακή προβολή του ή της μπάντας κλπ.

Μία από τις βασικές διαφορές της μουσικής βιομηχανίας του σήμερα σε σύγκριση με τις δεκαετίες 60′, 70′ και 80′ είναι ότι τότε υπήρχαν περιθώρια γραφής και επενδύονταν κεφάλαια και χρόνος για πειραματισμούς και ανακάλυψη μουσικών που είχαν ταλέντο στο να γράφουν τραγούδια με τον τραγουδιστή, χωρίς να ξεχωρίζει απαραίτητα από την υπόλοιπη μπάντα, να “μεταφέρει” την δύναμη της μπάντας στο ευρύ ακροατήριο. Αντίστοιχα η Ελλάδα βίωνε σε μεγάλο βαθμό το ταλέντο των συνθετών, από τους οποίους εξελίχθηκε το έντεχνο τραγούδι και το οποίο εκπροσώπησαν επάξια αλλά και εξελίχθηκαν από αυτό οι μεγάλοι τραγουδιστές.

Σήμερα αυτά τα δύο πράγματα έχουν αλλάξει με κοινό παρονομαστή τη δύναμη και προσωπική πορεία ενός ιδιαίτερα τεχνικά καταρτισμένου και εμφανίσιμου τραγουδιστή. Σωστό ή λάθος, δεν μπορούμε να κρίνουμε γιατί κάθε εποχή και περίπτωση έχει τα συν και τα μείον της, απλώς υπήρχε άλλη αντιμετώπιση και νοοτροπία στις προηγούμενες δεκαετίες όσον αφορά μια καλλιτεχνική διαδικασία και προώθηση και άλλη τώρα.

Αν η μουσική μαζί με τη βιομηχανία της λειτουργούσαν και σήμερα, όπως την προ-ιντερνέτ εποχή θα έβγαιναν και τώρα παγκόσμια αριστουργήματα τύπου 60s, 70s, 80s. Τώρα, οι πολύ καλοί δίσκοι ή και τα ενδεχόμενα αριστουργήματα, απλώς, χάνονται μέσα στην απεραντοσύνη του διαδικτύου.

Δύσκολα θα ξαναδούμε τα πολύ μεγάλα ονόματα. Θα υπάρχουν όμως πάντα σπουδαία, γκρουπ, καλλιτέχνες κ.λπ., που θα έχουν ένα συγκεκριμένο χρονικό βεληνεκές, και που θα πρέπει ο κάθε μουσικόφιλος να τα ψάξει, είτε δυαδικτιακά είτε σε καλά ραδοόφωνα να τα βρει και να τα προτείνει μόνος του, στους φίλους του, πραγματικούς ή μη, ή σε όσους τον ακολουθούν. Στo facebook, στο YouTube, οπουδήποτε…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here